Monday, January 12, 2009

7hb... Saat yg tak sanggup untuk dilalui...

Aduila.. penatnyer... lena betui aku tido ... dengan beralaskan tilam yg empuk.. huhuhu.. adakah esok aku akan merasai nikmat tidur seperti itu lagi?... isk.. aku gelisah memikirkannya...
Saat yang paling tak ditunggu tiba jua... ahhh.. malasnyer tuk bangkit dari tilam empuk itu... namun aku terpaksa mengagahkan semangat ku untuk bangkit.. walau apa pun yg terjadi aku harus mengharunginyer jua... huhuhu...itu jalan yang aku pilih..so, aku harus berani menghadapi semua kemungkinan...
Bilik penginapan haku kat Regency hotel Bintulu

Lepas bersiap, aku dan roomate turun ker tingkat satu untuk breakfast... erm.. menu yg ada langsung tak menarik hati aku...namun terpaksa jugak menjamahnye tuk mengalas perut.. manalah tau lepas ni susah dah aku dapat makan makanan seperti tu... isk. cam sedei benor jerk aku yer...keheheh... aku masih tak mampu bygkan di mana akan aku ditempatkan...
plng kiri itew roomate haku...kanan tuh rakan2 seperjuangan haku..

Than, lepas bfast kamek masuk dewan...saat yg mendebarkan...
aku rasa bagai nak luruh jantung ku masa diumumkan penempatan tuh..waaaaaaaaaaaaaa

Ni yang aku nak citer panjang skit. saat-saat yg teramat mendebarkan itew...heheheh..
sebelum, dipanggil nama kami semua ikut sekolah.. setiap guru besar yang datang untuk menjemput kami memperkenalkan diri masing2 dan jugak sedikit sebanyak tentang kedudukan sekolah... erm.. tiba lah masa wakil dari sebuah sekolah memperkenalkan diri.. hhuhu.. korang nak tau aper katanyer?... dia hanya pemandu merangkap pemandu bot..tu ke skulahnyer makan masa lebih kurang 1 hingga 2 jam naik bot.....huhuhu..saat itew aku dah aim dia.. berdoa agar aku tak kena skulahnyer itew... Biasanya Allah akan makburkan doa hambanya yg dalam kesulitan... kehehe.. aku betul2 berharap... aminnn...

Pengumuman pertama dibuat untuk kawasan yg agak pendalaman.. daerah Tatau... fuss.. lega nama aku tak di sebut tika itu.. than daerah Sebauh.. jugak agak pendalaman...roomate aku dah disebut.. sorang2 nama rakan2 yg agak baik dengan ku disebut dan tinggallah aku keseorang kat barisan itu... kebanyakan skulah kener naik bot... benda yg paling aku takut..aku sebenarnyer bukan takut naik bot tuh, malah aku memang suker adventure, aktiviti lasak, berkayak, berenang.. semua tuh mainan haku jerk... tapi aku sebenarnyer takut kat bujang2 senang yg sentiasa duk menjeling dan men mata chack-chack ngan bot2 yg lalu tuh..kehehehe... tewok akukan.. duk pikir yg entah paper...

isk citer haku lum habis lagi... masa tuh aku agak lega skit... bermakna aku akan dapat daerah bintulu ajerk.. tapi kat daerah bintulu pun byk gaks skulah kat pendalaman... than smpai masa sekolah pemandu bot tadi tuh agak ramai guru yg akan ditempatkan di sana...
than last skali dalam aku wish tak kener.. nama haku disebut gaks..

aduss.. mati aku kali nie...memang sah dah terkena.. tapikan aku hairan.. dia kater dia pemandu bot.. camner dia nak bawak kiter urg semua nie..lam 10 urg... dalam duk kalut tuh sempat gak aku pikir ghupernyer..kehehehe...empangan air mata aku hanya tunggu masa jerk nak pecah... tapi aku masih bertahan.. takkan aku nak malukan diri haku nangis masa tuh kan...mana semangat haku.. buat malu jerk... kuikuikui.. seb baik lum berderai lagi.... than pemandu bot tuh cam nak tinggal haku jerk.. maklum ler.. nama yg terakhir disebut.... huhuhu... masa nak tandatangan borang kat pegawai PPD tuh.. aku ringan2kan mulut bertanya.. betul ker nak ker sekulah haku itew perlu naik bot..
than korang nak tau aper kater pegawai itu?... jenggg..jenggg..jenggg......hehehhe.. suspen betui...
pegawai PPD : "hahahah.. percaya ler cakap cikgu tuh... naik keter lam 20 minit jerk."
wahahahha.. terkena aku... seb bek aku tak nagis lagi.. kalu tak.. isk.. malu haku kat situ...

Aku bersyukur... than aku ikut ler rombongan kami itu berbincang sekejap...kemudian aku ke bilik pginapan aku di tingkat 2 tuk mengambil brg2ku.. sempat jugak aku berkongsi berita dengan org yg penting lam hidup aku...walau dalam kekalutan itu.. huhuhu...
kami semua berkumpul dihadapan hotel mengikut rombongan memasing.. sedei laks saat itu.. coz, kiter urg dah susah nak jumpa.. sempatla tukar2 no phone ngan kengkawan mana yg sempat berkenalan. tapi boleh ker kiter urg contact...coz, depa ada yg skulah kat ulu dah tentu tak dak line tel.. aper tak lagi internetkan... heheh. tapii tak pa... sekurang2nyer biler dia urg keluar ke bandar boleh la contact.. yer tak?...

adus penat dah aku mengarang malam nie... benornyer aku malas nak menaip nieh..
nanti haku sambung citer ni ek.. itu pun kalu korang sudi membaca... luahan hati aku.. huhuhu...

2 comments:

  1. chumel2 cikgi2nya..smgt students :-).
    klakar gak cite psl pemandu bot itu. enjoy ur time over there k. slmt bertugas!! ceria2 slalu..Hijrah itu suatu pengorbanan, perjuangan, persaudaraan, membentuk perpaduan..Jaga diri..

    ReplyDelete
  2. Hehehe.. aku sedei ko gelaks ek... thanks Amy.. aku amik semangat ko.. kehehehe... U 2 ..take care duk tempat urg...Miss u all dear friend. biler lagi kite bleh cam dolu2....uhu..

    ReplyDelete