Saturday, January 10, 2009

Hari2 yang ku lalui...sbg anak perantau...

6th January 09.....

Seawal pagi aku bersiap untuk berangkat ker klia.... adusla.. mantuks weh... tak cukup tido.. dah ler blum betui2 c-hat lg... hati tak gumbira langsung nak pegi.. aku jadik blurrr.... kul 7.30 Megzan dah dtg nak nganto aku.. ayah ngan akak aku setia menunggu.. alamak.. megzie lah plak lambat dtg.. kul 8 lebei baru smpai... megzan jadik pilot kiter urg... dgn berhemah bwk keter.. seb baik flight kul 11.35... sesampai klia jumpa ngan rakan2 senasib... bertambah sedei geng satu IPG dah berangkat dolu.. tinggal haku sengsurang group ni... so, kener beramah mesra ngan rakan2 baru... huhuhu...

Hati aku tak keruan.. perasaan bercampur baul.. saat naik flight aku jadik bertambah2 blurrr... mcm tak percaya yg aku akan jadik anak perantauan.. tak pernah pegi sejauh ni untuk tempoh masa yg lama... bilerkah aku akan kembali?.. huhu.. pilu lg.. lam flight aku dah mcm ayam berak kapur.. monyok jerk... diam tak terkata... tapi air mata ku teramat payah tuk keluar.. keras jugak ati aku ghupernyer... kalu lam gambow yg aku snap.. cam tak cayer jerk aku sedei.. tp itu lah hakikatnya... hati haku yg menangis...

Saat flight lending aku lg mcm tak caya.. waaaaaaaa... pgwai kpm dah nunggu tuk bwk kamek semua ker hotel regency ngan bas... mlm ni kamek semua d tmptkan d hotel dolu...
ketibaanku di sambut dengan gerimis yg menjadi hujan yg lebat.. seolah2.. mengerti gerimis yg berlagu di hati aku...huhuhu...

Program di hotel.. dengar taklimat KPM... untuk penempatan... esok hari yg mendebarkan....penentuan dimanakah aku akan ditempatkan.... adakah jauh di pendalaman?.. tiada kemudahan.. naik bot, sampan... berkenalan dengan bujang senang yg setia menunggu di sungai2 yang jernih?... tiada alat perhubungan?... erm.. apakah aktiviti yang boleh aku lakukan sekiranya ditempatkan di sana?.. adakah aku akan belajar menyumpit?...memancing?... huh...menyeramkan... aku dah la fobia ngan semua jenis makluk yg bernama animal.. huhuhu... Ya Allah... jauhkan la hambamu ini dari melalui semua itu.... Tapikan... malam tuh lena jugak haku tido.. kehehe.. kerna teramat-amatlah penat.. dah kehabisan tenaga... zzz...


3 comments:

  1. huhu..sian akak..takpe kami akan sentiasa menemani akak di sini tau..

    ReplyDelete
  2. huhu cian akak...takpe kami akan sentiasa menemani akak di sini tau..

    ReplyDelete
  3. hehe sabor Ja.. Tak lama la tu, nanti leh tuko.. Ucapan ku--> CEPAT-CEPAT LA KWEN OII.... ;-)

    ReplyDelete